Stress Dalam Kehidupan

Salam semua,

Bercakap tentang stress ataupun tekanan memang menyakitkan hati kan?.. Semua manusia di dalam dunia ini mengalami tekanan jiwa yang sangat mendalam. Saya juga tidak turut terkecuali, tipulah kalau ada manusia yang tidak mengalami tekanan selama hidupnya bukan?...

Jadi pada kali ini saya akan menyenaraikan sebab-sebab berlakunya stress ataupun tekana diri. Insya allah dapat membantu kita semua:

APA ITU STRES?
  • Stress bermaksud mengalami tekanan emosi pada diri, kemurungan, hilang punca, gemuruh.

  1. Kebiasannya tekanan hidup ini banyak berpunya daripada tekanan kerja, percintaan,  masalah keluarga, masalah persekitaran dan lain-lain.
  2.  Selepas mengalami stress manusia akan mudah untuk berputus asa, prestasi akan merosot yang menyebabkan manusia semakin tekanan.
  3. Masalah kewangan juga turut menpergaruhi akan terjadinya masalah tekanan diri ini.
  4. Bagi remaja, tekanan yang  biasa dialami ialah masalah percintaan dan masalah keluarga seperti saya.
  5. Tidak mudah menerima teguran orang lain turut menyebabkan seseorang itu mengalami stress, sehingga menyebabkan berprangsangka buruk.

Sampai di sini sahaja pada kali ini kerana kekasih saya tiba-tiba nak ambik broadbandnya pla, hehe.. Tak siap blog aku!...
Thank For Read This My Entry

No comments:

Post a Comment

This Blog is Protected. Copyright 1991; Design By Eman